EuropaRecenzje

Podróże śladami seriali

seriale, które inspirują do podróży

Moda na seriale dopadła również nas. Dlatego w tym tekście będzie trochę mniej o podróżach i zwiedzaniu. Ułożyliśmy małą top-listę seriali, które nam się bardzo podobały. Jednak nie tylko wartość artystyczna zadecydowała, że wybraliśmy te tytuły. W tle kryminalnych intryg zainteresowały nas miejsca, w których rozgrywa się akcja. Nie ukrywamy, że zainspirowani szykujemy wakacyjną podróż. Który kierunek wybierzemy? Niestety jeszcze nie wiemy. Trwają rodzinne negocjacje.
Kolejność seriali przypadkowa. Oczywiście oprócz turystycznej inspiracji wszystkie te seriale wam polecamy. Są świetne!

Hierro

Hiszpański kryminał, którego akcja rozgrywa się na El Hierro, jednej z wysp archipelagu Wysp Kanaryjskich. Akcja trochę senna jak życie na tej małej wulkanicznej wyspie. W tle piękne krajobrazy. Zakochaliśmy się od razu. El Hierro często nazywane jest Wyspą Południkową. Przez wieki wyspa była najdalej wysuniętym na zachód znanym lądem. Żeglarze sądzili, że dalej już nic nie ma. Uważano, że kawałek dalej wody oceanu spadają pionowo w dół. Tak miał wyglądać koniec świata.
Przez stulecia położenie wyspy uznawano za punkt odniesienia do wykreślania map i dokonywania obliczeń geograficznych.
Dzisiaj El Hierro to najbardziej ekologiczne miejsce w Europie. Cała energia powstaje ze źródeł odnawialnych. Władze wyspy coraz głośniej mówią o całkowitym zakazie poruszania dla aut spalinowych.
Wyspy Kanaryjskie to znany kierunek wycieczek turystycznych. Niestety El Hierro to trochę zapyziała turystycznie wyspa. Nie znaleźliśmy żadnej oferty w biurach podróży. Najłatwiej chyba zdecydować się na dowolną ofertę wyjazdu na Wyspy Kanaryjskie i stamtąd urwać się na chwilę na wycieczkę na El Hierro. Samoloty latają z Teneryfy. Na wyspę można dostać się też promem.

Babylon Berlin

Nasze ostatnie odkrycie. Serial doskonały, który rozgrywa się w mniej egzotycznym miejscu niż poprzedni. Berlin lat dwudziestych XX wieku fascynuje tak samo, jak współczesne miasto. Mamy klimatyczne ulice, knajpki, ciemne zaułki i wspaniałą muzykę. Na ulicach rządzą komuniści. Obserwujemy, jak rodzi się nazizm. Oczywiście jest też kryminalna intryga i śledztwo prowadzone przez młodego detektywa, który przeprowadził się do Berlina z Kolonii. Dopiero poznaje miasto i reguły tu rządzące.
Babylon Berlin to niemiecka produkcja. Kto przespał ten tytuł, musi koniecznie nadrobić. Są już trzy sezony.
My do Berlina mamy żabi skok. Lubimy szybkie weekendowe wypady. Szczególnie Przemek uwielbia to miasto. Jeździmy zawsze autem, ale jeśli ktoś lubi to bez problemu znajdzie zorganizowaną wycieczkę. Oglądając życie w nocnych klubach przedwojennego Berlina, nabraliśmy ochoty na tańce i piwo. Berlin na imprezy jest doskonały.

Shetland

Inspektor Jimmy Perez po latach wraz z nastoletnią córką wraca w rodzinne strony. Traktowy przez miejscowych jako intruz ma duże problemy. Do tego musi rozwikłać zagadkę morderstwa. Na wyspie wszyscy się znają. Pierwsze od lat zabójstwo dla wszystkich było dużym zaskoczeniem.
Serialowe Szetlandy nas zauroczyły. Tym razem to Kinga oszalała. Wymarzyła sobie domek z widokiem na morze, skały i zielone wzgórza. Archipelag liczy prawie sto wysp. Niektóre nawet nie są zamieszkałe. Tylko ta pogoda – wieje i ciągle pada. Szetlandy przez wieki znajdowały się pod panowaniem norweskim. Klimaty skandynawskie widać tu na każdym kroku.
Niestety w tym przypadku całkowicie skazani jesteśmy na zorganizowanie własnego wyjazdu. Nie jest to niestety tania impreza. Najłatwiej na Szetlandy dostać się samolotem z Aberdeen w Szkocji. Koszt to około 140 funtów, jeśli zarezerwujemy wcześniej bilet. Na ostatnią chwilę może być o wiele drożej. Jest jeszcze opcja tańsza, czyli prom, ale popłynie 12 godzin.

W Pułapce

Akcja tego serialu rozgrywa się w Seyðisfjörður, małym miasteczku na Islandii. Widoki są przepiękne. Mamy środek zimy i obfite opady śniegu odcięły miasto od reszty wyspy. Morderstwo to zbyt duże wyzwanie dla lokalnych policjantów. Niestety samolot z doświadczonymi śledczymi z Rejkiawiku z powodu złej pogody nie może wystartować. Jedyna droga przez góry została zamknięta. To straszne, ale od kilku lat w Polsce zimy nie mamy. Miło było popatrzeć i przypomnień sobie, jak wygląda śnieżna zamieć. Serial w stylu skandynawskim. Powolne tempo i duszna atmosfera nie każdemu się spodoba. My takie kino lubimy.
Islandia kusi nas od dawna. Niestety ceny są tu kosmiczne, więc oferty przygotowane przez biuro podróży nas przekonują. Szczególnie pierwszy wyjazd na Islandię warto zaliczyć z biurem.

Stroje kąpielowe - porównaj na Ceneo.pl

Profilage

Serial francuski, w którym głównym bohaterem jest ekscentryczna i trochę dziwna pani kryminolog. Wiadomo z psychologami zawsze coś jest nie tak, ale musimy przyznać, rudowłosa Chloe ma talent. Potrafi doskonale wejść w umysł przestępcy.
To klasyczny serial, w każdym odcinku jest nowa zbrodnia, z którą musi się zmierzyć policyjna ekipa z Paryża.
Ostrzegamy! Pani kryminolog nie każdemu przypadnie do gustu. Może irytować. My się z Chloe zakumplowaliśmy i to na wszystkie 9 sezonów.
Dodatkowy atut serialu to Paryż pojawiający się tle. Miasto, które zobaczyć musi każdy. Można nie polubić, ale oblukać trzeba. Naszemu Maksowi będziemy musieli je pokazać. Może w tym roku?
Paryż można spokojnie zwiedzać na własną rękę, ale zorganizowana wycieczka to też dobry pomysł. Co powiecie na romantyczną wycieczkę  do Paryża?

Most nad Sundem

Kolejna skandynawska produkcja, która bardzo nam się spodobała. Serial zaczyna się od znalezienia zwłok na moście łączącym Szwecję z Danią. Tajemnicę morderstwa ma wyjaśnić policjantka ze Szwecji i policjant z Danii, ale jak tu pogodzić ogień i wodę? Dwa różne temperamenty i sposób patrzenia na świat. Przed tym serialem nigdy nie wgłębialiśmy się w ten temat i bardzo nas zaskoczyło, że między tymi krajami są tak duże różnice.
Zafascynował nas również sam most. Przeprawa drogowo- kolejowa nad cieśniną Sund łączy Kopenhagę i Malmö. Ma długość prawie 8 kilometrów. To drugi pod względem długości most na świecie. Wycieczka do Danii i Szwecji za jednym razem to świetny pomysł. Przy okazji zahaczylibyśmy o Legoland. Nasz maluch byłby zachwycony. Odkąd poszedł do przedszkola, zaczął się zabawkowy festiwal. Klocki Lego są cały czas na pierwszym miejscu.
Serial ma też wersję amerykańską. Akcja zaczyna się na drodze łączącej Meksyk i USA. Wybraliśmy wersję skandynawską. Miała po prostu o wiele lepsze recenzje.
Jeśli wybierzemy kierunek Dania, to raczej pojedziemy własnym autem.